mandag 27. september 2010

Jakten på Fjelltrimkruset - SISTE DEL!!

Ingen tvil... her er retninga!
Hurra!! Nå har vi ti poster! Fjelltrimkrusene i boks!  Vi starta med en post forrige fredag, og i dag har vi ti!
Når de to fjelltrimkrusene er i hus, så har vi 12, tror jeg. Og det holder!
Men NÅ VIL JEG IKKE HA FLERE KRUS... hører dere, Stefan, Frank, Tove og dere andre i Fjelltrimgruppa!  Har ikke plass i skapet.  Men frokostfat, derimot - til krusene - det kunne jeg tenke meg! Til neste år kunne dere finne på å la oss velge, krus, eller fat eller asjett til krusene.... Husk det, neste gang dere skal ha møte i Fjelltrimgruppa...Jeg lover å gå alle 16 postene til neste år, hvis jeg kan få velge fat/asjett istedet for krus!

Her ser i Skarsvatnet på Åmøy og Meløyvær i bakgrunnnen.
Her ser vi det lille Engevikvatnet på Ågskardet i forgrunnen.
Forøya og Engavågen i bakgrunnen midt i bildet.
Fjellet nærmest til høyre er Rismålstinden. 
I bakgrunnen ser vi Helgelandsbukken og Svartisen.
I dag etter jobb var det rett hjem og smøre matpakke og skifte, for å hive seg i båten og dra til Ågskardet med Blåstfjellet som mål!  Vi hadde med oss sykler, så vi sykla fra kaia og opp til starten. Vi nådde toppen etter ca 45 minutter. Veeeldig bratt!  Det var nok gårsdagens fjelltur inn til Kvitsteindalen og gamma som satt i kroppen, for jeg syns det var tungt i dag!   Men du verden for en utsikt da vi nådde toppen i nydelig solskinn!  Det må nesten være den fineste utsikta i hele kommunen!  Vi så alle veier, mot Helgelandsbukken og Svartisen, innover Tjongsfjordhalvøya, til Rødøya, Åmøy, Grønøy og ikke minst Meløy og Bolga.  Må bare dele opplevelsen og utsikten med dere med bildene under! (alle foto Trond Skoglund.)
I forgrunnen ser vi fergeleiet på Ågskardet, Arhaugfjorden med
Halsa og innover mot Bjerangen i bakgrunnen.

1 kommentar:

Følgere